13 lipca 2024 r. wszedł w życie obowiązek zastąpienia papierowej legitymacji szkolnej wersją plastikową, tzw. eLegitymacją, która jest kartą wykonaną z polichlorku winylu (PCV) i ma format dowodu osobistego .
Dotychczasowe legitymacje wydane w formie papierowej zachowują ważność.
Uczniowie, którzy zgubili lub zniszczyli legitymację muszą złożyć wniosek o duplikat do którego należy dołączyć AKTUALNE zdjęcie w formie elektronicznej oraz pokryć koszty jej wyrobienia.
mLegitymacja
mLegitymacja to wirtualny dokument w telefonie będący częścią aplikacji mObywatel.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa lub plastikowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
Mobilną legitymację może otrzymać uczeń, któremu wcześniej wydano dokument w formie papierowej lub plastikowej. mLegitymacja jest wydawana na wniosek rodzica i jest ważna w okresie ważności legitymacji szkolnej wydanej wcześniej w formie papierowej lub plastikowej. Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą mieć telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.W przypadku młodszych dzieci mLegitymację może mieć udostępnioną Rodzic na swoim telefonie przez aplikację mObywatel.
W przypadku utraty ważności legitymacji papierowej lub plastikowej, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.